Det där jävla gymnasiet, va?

Jag verkligen hatar att man tekniskt sett ska välja vad man vill göra med sitt liv när man är 15/16 år. Det är ganska sjukt, och jag känner verkligen världens press på mig. När jag gick på Haffsta var det inget jag brydde mig om, inte heller i början av 7:an. "Äh, det är 2 år kvar. Det är lugnt." Så tänkte jag. Men nu är det bara ca. 6 månader kvar tills jag ska välja. Och jag har fortfarande ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Min dröm är att jobba med djur, starta eget och bara köra mitt race. Men vad jag vill starta vet jag inte. Usch vad sånt här är jobbigt!
Dock har jag valt vad jag ska söka till, tror jag. Och det är Nordvik. Kan se/höra många av era reaktioner nu. Jag ahar redan hört massor av, "DÄR kan du inte gå." "Det är värdelöst!" osv. Men vet ni? Alla jag har hört det från, ingen har gått där. Och jag tänker verkligen inte lyssna på erat snack. Tycker jag det verkar bra, då kör jag på det.
För ärligt så orkar jag inte med massa "seriöst" pluggande nu, på ett gymnasie där jag inte ens vill gå. Då går jag hellre där jag kommer trivas, där det finns sådant jag gillar! Sedan när jag kommer tillbaka efter tre år så får jag väl jobba i något stall eller något? Kan ju se om Miriam behöver någon häst/djurkötare, haha ;)
Nejmen, ärligt vet jag inte. Vi får se hur jag gör. Just nu känns Nordvik väldigt lockande!
Vad ska ni söka till? :)

Kommentarer
Postat av: lenore.

Jag vill också gå på Nordvik, men de blir inte så! Ingen bra grundutbildande skola för en som vill gå på Veterinärs högskolan i Uppsala. ;) För mig blire Samhälls IC eller Natur! ;) <3

2011-08-06 @ 21:42:31
URL: http://hestflickan.blogg.se/
Postat av: vicky ♥

Jag ska inte gå på gymnasiet, jag ska flytta till

new york och ja walkincloset!

2011-08-06 @ 22:31:09
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0