Ella 12/8

Hej! For till Ella vid tolv idag, provade alla nya saker på henne. Allt var grymt snyggt på henne iaf, dock fick jag ta bort nosgrimman+snokremmen från tränset då hon inte riktigt gillade det. Ska pröva igen någon annan dag, bara spänna löst men ändå.
Skrittade lite på plan vilket gick åt skogen, först dumma hon sig när jag skulle hoppa upp men upp kom jag, tillslut. Sen så hade jag nya tyglarna som var så himla stel, så jag kunde inte rida någe bra.. Nästa gång tar jag gamla vanliga "tyglarna".
När jag ridit så borstade jag av henne lite snabbt sedan så borstade jag ur svansen riktigt och sprayade i pälsglans. Hoppas den håller sig otrasslig nu! Vill inte hålla på att borsta igenom den varje dag eftersom att den är ganska tunn, men varje dag är den ju som en risbuske. Vad gör hon liksom? Haha.
Sedan fick jag en puss & hon fick en morot också fick hon gå ut till sin efterlängtade pojkvän Conny och farbror Valle ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0