Gårdagens ridpass.

Red ju somsagt sessan igår, hon var så himla dryg i traven så vi körde bara skrittarbete och sedan slamstrav. Hon var fin och så i skritten men när jag började trava så tog hon bara tag i bettet och drog, blev så less direkt så därför travade jag inge mer för jag orkade inte bråka med henne, bara onödigt. Kanske ska säga att jag red barbacka också, haha!
Men när vi väl travade så gav jag henne halvlånga tyglar och höll en hand i manen och bara åkte med, skönt. Lät henne springa av sig lite alltså. Sedan tränade vi hela passet på att gå igenom vattenpölar, hon var jätteduktig. Red igenom flera gånger, ibland tog hon ett skutt över och ibland traskade hon sakta igenom den och travade andra halvan. Haha, sötan!
När vi var klara så tränade jag från marken att hon skulle gå igenom vattenpölar också, det gick mindre bra, menmen. Sedan borstade vi av henne och sprutade på flugspray. Tränade massa puss också, jätteduktig var hon, snart sitter det nog! ♥
Tvättade av benskydden också, som vi invigde idag. Sedan gick vi ut till hagen, kompisarna hennes var längst bort så hon stannade hos mig och ville pussas, söt är hon ju iaf haha!
hahah, så fint! Mer bilder kommer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0