Konsten att lyssna

Är något många har svårt för. Något som är det värsta som finns är väl ändå när ens kompis bara snackar på, om sånt man själv inte bryr sig ett skit om men lyssnar för att man är en bra kompis, och tvingar nästan en att lyssna men när man sedan ska prata själv är det ingen som lyssnar. Hur dum känner man sig inte då? Visst man kanske inte pratar om så intressanta saker, men kompisen/kompisarna ska lyssna ändå. På Haffsta gjorde vi någon kompissak och en av sakerna vi alla var överens om var att en bra kompis lyssnar och respekterar en för den man är. Och det där med att lyssna, nja, känner många som tydligen har problem med det. Vilket jag tycker är grymt jobbigt, det tar på en när folk inte lyssnar .
Well, vad har detta med hästar att göra? Jo, inte särskilt mycket men är man hästtjej/kille är det inte många som lyssnar på en då de flesta inte bryr sig ett piss om hästar. Eller ännu värre, hästtjejer/killar inte vill prata om hästar för att de skäms! Men hallå, vad hände där? NU kom jag lite utanför ämnet men ..
Iaf, jag tycker att kompisar ska lyssna på en vad man än har att säga, ointressant som intressant. Så är det bara. Det kallas respekt. Och jag försöker verkligen lyssna på alla, ibland blir det ju så att man glider iväg i sina egna tankar men fine, någon gång är ok men inte varje gång man öppnar käften.

Nej, nu tar ni och skärper er va?

Kommentarer
Postat av: malin

fattar exakt va du menar..

2011-08-29 @ 20:38:52
URL: http://nalmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0