Om "NH eller Parelli?"

Postat av: Bea

Jag håller med att parelli är med fysisk, men sånt beror nog också lite på vilken häst man tränar med... Jag började med NH men har sen övergått lite mer mot 7 g, och ofta så kombinerar jag det. Men det Fysiska kan ibland vara en bra grej för vissa hästar för att förtydliga det man vill eftersom endel av dem är väldigt fysiska mot andra hästar.
Men framför allt så behöver man ju ha ett bra band med hästen, tillit är ju A-O hos hästar, min vän tog det typ 4 månader att få ett superstakt förtroende från sin häst. Jag tycker personligen att det har tagit lång tid för mig & Dino men helt klart värt det, idag fick jag riktigt respons på hennes förtroende och hennes vilja att följa med mig även fast hon är alfa i flocken.

Mycket roligt! Utmana dig och Picca, det är kul! jag lovar, och du kanske blir förvånad! =)
Kika gärna på min blogg!

 

Jo, det har ju stor betydelse med vilken höst man har! Det med det fysiska är ju liksom lite kul, eller haha nej men jag tycker man kan börja med tanke & blick, sen ta lite försiktigt och öka och så fort man får respons släpper man och berömmer. Ja, när man väl fått hästens tillit har man en vän för livet, usch vad härligt!

Ångrar verkligen inte att jag började med NH, väldigt  lärorikt! :)

Det ska jag, tack!

 

/equiiss


Kommentarer
Postat av: My

Hej, jätte fin blogg och fina blider!

2011-02-28 @ 20:33:06
URL: http://alwaysmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0