Hemma - trött som få ..

Hej! Kom hem för ca. 40 minuter, har ätit och duschat och nu ska jag fixa en film, sedan ska jag flytta alla bilder/filmer till vår nya dator. Den är najs, finns photoshop och det säger ju mycket säg vi. Så nu lär jag väl sitta vid den istället för mammas bärbara, glad hon ska bli ;)
Ella ska jag kanske skriva om? Haha, hon och jag dryga på i ca. 3h idag .. Kom dit ett och tog in henne från hagen, borstade henne och skulle försöka duscha henne vilket gick åt helvete för hon ville inte stå still. Tog ut henne och gick till planen, snackade med Malin som målade också körde vi lite NH. Hon kan ju det där redan, så det är ju lite kul. Eller Mia har ju typ kört NH med henne så hon är ju bättre än Picca iaf, haha! Gick nog runt där någon timma, sen gick jag och borsta mer och ringde Mia och frågade om jag kunde sätta fast henne någon stans i stallet då hon vägrade stå still. Det var bara att knyta fast henne någonstans så då gjorde jag det, sen höll jag på lite med slangen på henne så hon skulle vara beredd. Duschade henne vilket inte gick så bra, kom inte till backen och kunde inte duscha henne "riktigt" då hon var väldigt skuttig och for runt. Tänkte att hon är väl rädd , men sen sa Mia att när Ella var på utbildning hade de duschat henne varje dag .. Hm, hon fjantade väl sig antagligen bara idag, får prova igen någongång, kanske med Mia då.
Aja, när hon var duschade tog jag ut henne också fick hon beta och torka. Sedan borstade jag av henne en sista gång och släppte ut henne till sin pojkvän, haha. Städade iordning lite efter mig i stallet, sen kom mormor och resten vet ni. :)
Har förresten filmat lite när jag duscha henne, laddar upp den sen. Blev inga bilder heller, orkade inteee.
Idag lärde hon sig puss förresten, nästan iaf. Klok flicka dedär ♥

Kommentarer
Postat av: mia

jasså? du tycker att Ella är bättre än picca?

av det jag läste så tyckte jag iaf att piccaboo lät trevligare i sättet + ridningen

2011-07-20 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0