Snabbt om dagen!

Har bara några minuter på mig att knåpa ihop ett inlägg om dagen, ska hjälpa syster att prismärka massa saker.

Iaf, Erica hämtade mig kvart i ett också åkte vi ut till Piccabbo. När vi kom dit gick vi direkt till hagen och till en häst som gnäggar högt som fan och kommer pinande i full fart till oss samtidigt som han gnäggade som en tok. Han är så underbar den där hästen, fick en tår i ögat! Erica gick in till stallet och jag stod ute hos Picca i 2 timmar, haha. Vi mös , slogs med insekter och gick runt lite.
Det är så sjukt hur mycket han har kommit att lita på mig det senaste. För ett halvår sedan lät han mig inte stå med huvudet mot hans i flera minuter. Och inte så ofta. Han är så underbar. Jag är helt seriös när jag säger att jag älskar honom mer än allt och att jag alltid kommer älska honom. Han kommer alltid ha den största platsen i mitt hjärta!

När Dagny blivit skodd klar kom Erica ut till oss också tog vi in Picca för han skulle skos, vilket tog ca. 2-3 timmar. Vänster fram och bak var han hur duktig som helst och stod som ett lamm. Sen höger fram så tjorva han lite och tog ner hoven hela tiden.. Fast höger bak var värst, vi vet inte om han hade ont eller jävlades men han hoppade runt på tre ben när hon höll i hoven. Det var inte så kul men vi fixade det. Erica trodde att han kanske sträckt sig eller något för när Anna (hovslagaren) höll hoven längre ner var det inga problem.
Så efter det släppte vi ut han och Dagny också snyggade vi till i stallet sen for vi hem. Var hemma strax efter sex, lång dag alltså.

Ska dit någon mer gång, då kanske jag kan rida på plan om den är klar.
Tog inte med kameran men knäppte kort med mobilen, nästa gång hänger kameran på. Bilder + film kommer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0