Svar :)

fBea om Ella & Agnes 18/7:
Hon verkar ganska irriterad över att du "håller i tyglarna" även fast du rider mycket mjukt med handen.
Nu känner du henne bättre än jag såklart men kan det vara så att hon bara är ovan vid ridningen så att hon är för uppspelt för att ta det lugnt och slappna av?
Eller behöver hon ha mycket längre tyglar för att jobba ostört?
Din sits är jätte bra, stabil även fast hon flänger =) Dock gör inte westernsadeln dina ben rättvisa då du förmodligen hade suttit i exakt lodrät sits i en vanlig sadel =D
Du kommer såklart att lära dig rida henne med tiden det tvival jag inte på =) Det är aldrig lätt för någon när man rider en häst i början!
Fortsätt kämpa så kommer ni bli ett asbra team! =D
ester  ([email protected]) om Ella & Agnes 18/7:
Att hon slänger väldigt mycket med huvudet kan ju vara olika orsaker. Men hon verkar ju bli irriterad över något.
Men du sitter riktigt bra, stadigt och är otroligt mjuk och följsam med handen och hela kroppen.
När ni lärt känna varandra bättre så kommer ni bli ett super fint ekipage tillsammans! :)
IP: 78.72.244.5
Bea om Ella & Agnes 18/7:
Hon verkar ganska irriterad över att du "håller i tyglarna" även fast du rider mycket mjukt med handen.
Nu känner du henne bättre än jag såklart men kan det vara så att hon bara är ovan vid ridningen så att hon är för uppspelt för att ta det lugnt och slappna av?
Eller behöver hon ha mycket längre tyglar för att jobba ostört?
Din sits är jätte bra, stabil även fast hon flänger =) Dock gör inte westernsadeln dina ben rättvisa då du förmodligen hade suttit i exakt lodrät sits i en vanlig sadel =D
Du kommer såklart att lära dig rida henne med tiden det tvival jag inte på =) Det är aldrig lätt för någon när man rider en häst i början!
Fortsätt kämpa så kommer ni bli ett asbra team! =D
Svar: Jo, precis. Hon slänger väldigt mycket med huvudet, dock har jag inte riktigt kommit fram till anledningen. Mia sa att det var någon som red förut och när Ella började så så slutade hon rida, eller något sådant. Sedan är hon väldigt känslig mot broms osv. och det är sjukt mycket som är runt henne, så jag vet inte om det beror på det eller om hon bara har inpräntat att "gör jag såhär, då slutar hon rida".
Jag vet helt enkelt inte vad det beror på, vi får jobba och se.
Tackar :) Nej, det är ju inte det lättaste, ny häst, ny ridstil och allt haha! Men jag ska inte ge upp, det här klarar jag. Tack så mycket!!
ester om Ella & Agnes 18/7:
Att hon slänger väldigt mycket med huvudet kan ju vara olika orsaker. Men hon verkar ju bli irriterad över något.
Men du sitter riktigt bra, stadigt och är otroligt mjuk och följsam med handen och hela kroppen.
När ni lärt känna varandra bättre så kommer ni bli ett super fint ekipage tillsammans! :)
Svar: Jo, som sagt. Det kan ni ju läsa om varför ovan. Tackar! Det tror jag också, hoppas iaf. Tack än en gång! :)




Kommentarer
Postat av: Bea

Dino slängde med huvudet förut, tror det var för att hon hade ont av utrustningen. Blev i alla fall bättre när jag bytte. kände igen mönstret men Dino gjorde inte lika många kast.

2011-07-20 @ 21:58:23
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0