Lydnadsträning för hästen - Tobbe L Larsson

 

Har lånat denna bok från biblioteket och den är faktiskt ganska bra. Har inte varit sånt superfan Tobbe Larsson förut, men han är faktiskt ganska duktig ändå. Dock det jag inte gillar med han är att allt ska vara så himla säkert och så. Om ni sett ponnyakuten så kommer han inridandes på sin friser utan hjälm osv och visar dem massa saker hästen kan. Jag menar, ska barnen ha sån himla säkerhet borde väl samma gälla för han?

Aja, skit i det nu. Tillbaka till boken. Den är en bra "nybörjarbok" tycker jag. Man får en grund, man får förståelse. Det bästa är nog att hon som skrivit boken är hundtränare och jämför med hundträning och det är faktiskt väldigt lik träning. Enda skillnaden är nog egentligen att hundar är mer lättmotiverad och mindre. Men den är värd att läsas iaf!

 

 

 

Hit har jag kommit. Lektion 1 - Arbeta med förlängd arm.

Det ska bli intressant att läsa hela boken, intressant med "utvärdering" efter varje kapitell? :)

 


 


Kommentarer
Postat av: Josse

ja! :) Gör en utvärdering efter varje kapitel :D

2011-03-12 @ 19:02:28
URL: http://jossseg.blogg.se/
Postat av: vicky ♥

men bajs barn! vill också ha den där boken :'(

2011-03-19 @ 16:35:34
URL: http://vickybysweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0