Sakta men säkert?

Nu har jag ett ryck så nu tänkte jag skriva lite om min och P's träning, eller vad ska man säga? Både NH & ridningen, vart jag vill nå, vart vi idag står, vart vi stod typ. Hoppas det ska vara uppskattat!

NH: Som ni kanske redan förstått går det ganska segt på den här fronten, än fast det är det jag vill utvecklas i med honom. I början hade jag så stora förväntningar och blev nog lite besviken om jag ska vara ärlig, ja jag blev faktiskt besviken .. Nu såhär i efterhand förstår jag att jag inte skulle haft så stora förväntningar då det bara förstör allt, i den här "träningen" ska man nog inte ha några förväntningar. "Låt det leda oss dit det leder oss", det låter faktiskt bättre än "Vi ska kunna det, det, det, det blablabla!" eller hur? Iaf så har vi nu mot slutet bara kört lite små träning påväg in från hagen, i hagen, i boxen osv. Men nu ska jag faktiskt börja ta upp det igen, varje dag jag har honom ska vi nog ta oss en tur ut i paddocken efter/innan ridpasset och träna lite, bara för att. Dock inte långa träningar, kanske 5 minuter, det räcker för mig. Det är väl ändå bättre att träna smått så ofta man kan än att när man väl kan träna en timma. Och vi måste verkligen komma igång med lite ledövningar nu när vi flyttat för nu är han sådär halvdryg igen, iaf sist jag var där ..
Vart vill jag nå med detta då? Ja, jag sa ju att jag inte skulle ha några förväntningar men ... Jag måste väl få säga att jag vill klara att leda hästen lugnt och sansat, kunna backa/flytta honom och kalla på honom. Ojdå, det där kändes kanske lite mycket mål för att inte ska han några? Well, nej. Jag ser nog lite skillnader på det där och förväntningar. De där sakerna är basic, det där ska kunnas tycker jag. OCH vi kan ju nästan allt det där redan, vi måste bara finslipa det så ja.
Nu känner jag att det där börjar bli lite rörigt, så jag slutar där och tar ridningen!
Ridningen: Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har inte haft så mycket krav, det är nog först nu när jag vet vad vi faktiskt kan som jag börjar ställa krav. Och nu ska vi börja ta oss igenom alla svårigheterna för jag vet att vi kan. Bara vi vill kan vi, för han kan ju - allt hänger ju på mig! Bara jag fixar mina ytterhjälper, blick och sånt så kan vi. Bara jag är lugn och inte tänker så mycket kan vi. Vi kan.
Haha
, jag vene vad jag ville ha ut med det här, jag är för trött och dessutom har jag super bråttom nu. Vi hörs!



Kommentarer
Postat av: celina carlsson

Säljer en masssa saker på bloggen, kolla in! :-)

2011-03-10 @ 21:55:22
URL: http://hestspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0