Hästarna i mitt liv - del 3 av 5

Och nu till den tedje hästen i mitt liv, den hästen som betyder allt för mig. Ni kan nog lista ut vem det är? Piccabbo såklart!
Han är ju som sagt ett mörkbrunt engelskt fullblod på 17 år, med ett hjärta i panna (viktig detalj förstår ni!). Han står på Alne Herrgård och ägs av Erica Frestadius.


Jag träffade denna buse den 14 september 2009. Ibörjan av vår tid så var han väldigt nervös och stressad, men när vi väl lärt känna varandra var han lugnet själv.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om honom, ni vet redan allt? Men lite kan jag försöka få ner ..


Han är som sagt en väldigt snäll häst vid all hantering och ridning, han skulle aldrig göra något dumt. Dock kan han bli väldigt stressad och pigg om man själv inte har tänkarna där och tänker på vad man gör. Därför är han en såpass bra häst för mig, han får mig att fokusera och glömma precis allt annat.


Nej, vill ni läsa mer kan ni läsa här och  här . Känns som jag skrivit allt om han massa gånger så jag tänker inte lägga ner så mycket mer på detta ;)


Kommentarer
Postat av: nathalie

Har du piccabbo!! FInaste pojken, stått i samma stall som han, min kompis red honom flera dagar i veckan och jag känner hans fd ägare helen :D

2012-01-09 @ 11:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0