Ella - Måndagen den 31 Oktober.

Sådär, nu har jag tagit mig tid att sätta mig ner och skriva om i Måndags! 

När vi kom till stallet så hämtade vi Ella som faktiskt bara stannade ca. 3-4 gånger på vägen in och då var hon ändå någorlunda lätt att få med sig, dvs. att hon inte frös fast som hon brukar. Skönt! 
Väl inne i stallet så sköljde jag av benen, borstade och sedan klippte jag lite på pannlugen, svansen och manen. Manen blev jätteful... :( Men resten blev bra, pannluggen blev så söt!

Sedan gick jag ut och red, Jullan fick hålla i när jag hoppade upp så jag skulle slippa bråka med henne .., och så skrittade jag fram tre varv i höger och lika i vänster. Började sedan skritta henne och hon var väldigt motvillig, berodde antagligen på att jag provade med nosgrimman igen, men hon släppte till ibland men det kändes inte bra. 

När jag började trava så var hon överpigg och bara sprang, sprang och sprang så då lät jag henne springa tills hon tröttnade och då tryckte jag på henne och så saktade jag av efter några meter (så hon vet att det är JAG som bestämmer.).
Körde lite skänkelvikningar och framdelsvändningar, gick sådär. Hon tog även två galopper!! Dock bara några meter, men jag är nöjd ändå då det var hennes initiativ!

Efter det fick Jullan skritta av henne för hand ;)

Från i måndags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0