Min fina tjej!

Igår - Kom till stallet kvart i åtta och Julia var sen så hon kom inte förens kvart över. Haha, fatta min panik! Vid minsta ljud flög jag till och det blev ju inte bättre av att min mobil dog efter ca. 5 minuter .. Jaja, jag mockade iaf åt Ella och sedan kom Julia. Så mockade hon åt Matrix och Conny så fixade jag hos Valle. Fyllde hönäten och sopade så runt halv nio hämtade vi in hästarna.
Ella hade sitt lilla damp igår. Jag gick först med henne och Conny, Julia bakom med Matrix också sprang Valle lös (han går alltid lös in för han går ändå bara rakt in, haha!) längst bak men då kom han och trava förbi och då blev Ella döskraj och slängde sig men jag lyckades hålla henne så hon for runt mig bara.

Ridningen gick sådär, hon var så himla spänd. Jätteorolig osv. och jaa, hon såg spöken helt enkelt. Så det blev bara skritt nästan, någon liten trav tog vi. Men hon var inge kul att rida så det finns inte så mycket att säga. :)

Idag - Kom dit kvart i nio, Ella och Matrix var inne så det var bara att börja borsta osv. Sedan red vi iväg, red en helt ny väg idag! Vi red upp mot Julia och sedan tog vi vänster och gick efter en väg och sedan svängde vi in på en skogstig som var HEMSK. Blött och hemskt, det var lite äckligt, men det gick bra och det var en bra stig egentligen. Massa bra backar där vi klättrade. Kom upp på ett berg typ och sedan ner till Komnäs och efter det tillbaka mot stallet. Red efter en lång raksträcka där de fick trava av sig och sedan galopperade vi upp för en backe! Skrittade sedan efter vägen förbi strutsfarmen tillbaka.
Ella var duktig, pigg, men det är okej eftersom vi inte varit ut på ett tag. Också tyckte hon det var obehagligt att på den blöta stigen, men det förstår jag ju.

När vi kom tillbaka så borstade jag av henne, kratsade hovarna och sprayade pälsglans i svansen och borstade igenom den också släppte vi ut dem. Sedan mockade jag åt Ella och fyllde hennes och Connys hönät! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0