Ella 25/10

Jaa, min planering föll ihop totalt så den är inte så värd att tas upp här! Kan iaf säga att jag hade planerat in massa travarbete, galopp, skänkelvikningar osv.. 

Det enda jag höll fast vid var att skritta fram länge, det är verkligen något jag är dålig på. Jag har så lite tålamod men idag bestämde jag mig för att jag fick inte slarva då det är viktigt för Ella att få skritta fram länge. Så jag skrittade 6 varv (tre i höger och tre i vänster, exakt) vilket tog ca. 10 minuter. Och ärligt tror jag att det är nyckeln till ett lyckat ridpass för oss, att skritta fram länge. För det gick så himla bra! Hon var lugn, stadig och lyssnade superbra för minsta lilla. Är så stolt över min tjej ♥

Skritten sitter nästan perfekt nu, så gott som och nu ska vi träna mer på traven - att få en stadig form och ett lugnt tempo! Det är vårt mål nu, tills det sitter och det får ta hur lång tid som helst. 

Och justja, anledningen till att passet inte blev som det skulle - planen var jättehård och frusen vilket ledde till att Ella var lite osäker och jag tyckte det var obehagligt att låta henne trava på det stenhårda. Tog bara lite trav så att hon fick springa litegranna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0