Suck

deruuu om Man behöver inte pengar i massor för att lyckas:
då kanske du inte heller har tänkt på att märkes utrustning eller "dyrare" utrustning oftast har bättre kvalitet också? och bara för att man har mycket grejer betyder det ju inte att man får allt. visst, det finns många som får allt de pekar på för att familjen är rik, men de flesta sparar och tjänar ihop egna pengar så man kan köpa allt det där. Och det finns sällan riktigt duktiga tävlings hästar under 100 000 , så om man verkligen vill satsa på det är det ungefär det priset man får betala. du ska inte dömma folk utifrån priset på deras häst eller utrustning. särskillt inte när du inte vet vad du pratar om!

Svar: För det första, vågar du inte stå för det du skriver eller? Eftersom att du inte skriver namn osv.
Märkes utrustning kanske har bättre kvalitet, ja, men inte alltid. Och om man då har dyra saker behöver man ju inte ha massa av allt? Eftersom du säger att de har så bra kvalitet.
Jag har aldrig sagt att det är fel på att spara ihop pengar själv och köpa märkes utrustning osv, det har jag inget emot. Det är ju en helt annan sak. Jag pratar om att jag inte tycker att man ska köpa allt åt sina barn bara för att de vill! Det tycker jag är lite fel, man ska vara nöjd med vad man har.
Nej, det kanske det inte finns men vad är det som säger att man inte kan köpa en billig häst och få den att bli en riktig stjärna? Det är ju det roliga i det hela. Så tycker jag iaf. Jag dömer inte folk utifrån deras utrustning eller pris på hästarna, jag menar bara att jag tycker det är fel att man får allt man vill bara för att ens föräldrar råkar ha pengar! 
Vet jag inte vad jag pratar om? Bra rolig du var. Och om du ska kommentera igen, så lämna ditt namn och stå för vad du tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0