Alla behöver någon - I believe in YOU.

"Spelar ingen roll
Vad nån annan säger om dig
Tro på dig själv
Du e bra som du e

Ingenting kan stoppa dig
Ingenting får hindra dig
Du bestämmer vad du gör
känn dig aldrig utanför

Våga visa att du kan
Ge inte upp och din dröm blir sann
Allt du önskar kan du få
om du bara kämpar på"

Dessa är nog något av de klokaste jag läst/hört. Och även något av det svåraste som finns att följa. Har jag inte rätt? 
Man ska inte bry sig om vad som sägs om en, man ska bara tänka att de är avis för det är just vad de är. Jag menar, VARFÖR lägga så himla mycket tid att prata skit om någon bara för att? Det är såklart man är avundsjuk på den personen då, så är det bara - vare sig man väl erkänna det eller inte, långt där inne är det så. Just därför bör man inte bry sig, men .. hur lätt är det? Inte det lättaste, precis.

Att höra folk prata om en, höra hur rykten sprids eller hur ens så kallade vänner säger något illa om en bakom ryggen på en det är inte de bästa som finns. Man blir ledsen, det får man. Men bör man deppa ihop över det, EGENTLIGEN? Ärligt? Nej, det bör man inte. Den "vännen" är inte värd dig, somfan heller. Du ska titta ner på dem, säga att de sårade dig men du bryr dig inte längre - säg det bara. För när du väl sagt det, kan du kanske släppa taget for real.

Detta är inte det lättaste, det vet jag. Jag har tagit skit, jag har tagit att mina "vänner" ljugit mig rakt upp i ansiktet, jag har tagit hugg i ryggen och jag har gråtit. Och det är där det brukar gå utför för mig, jag har svårt att ta mig tillbaka. Att kunna lita på någon igen, men kämpa ändå. Det är värt det tillslut. Det måste det vara. Allt är möjligt, bara man vill.


Ingen har rätt att trycka ner dig. Ingen har rätt att snacka skit om dig. Därför bör man inte bry sig, titta på personen och säg som det är. Jag själv skulle säga något i stil med "Jag tycker ärligt synd om dig. Att du har så tråkigt liv att du måste få andra att GRÅTA av smärta. Tack för att du fick mig inse att jag är lyckligare utan dig!"

Alla behöver någon som tror på dem, ALLA. Så var glad för andras framgångar, peppa dem när det går dåligt och var trevlig - de vinner du på, GARANTERAT! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0