Ella 14/9 - Världens bästa!

Åkte direkt upp till Julia för hästarna var uppe i hagen, sedan gick jag in i hagen och skulle vänta på Julia. Det första jag ser när jag ställer foten i hagen är ett Ellahuvud som flyger upp också kommer hon jäktandes till mig, sötnosa ♥ Stod och gosade sedan kom Julia också gick vi ner till stallet och fixade Ella. När vi skulle rida iväg så spöregnade det vilket E tyckte var grymt obehagligt så hon kunde inte stå still när jag hoppa upp, men jag slängde mig upp endoo. Red iväg och hon var hur cool som helst, mötte Bea och Dino vid gropen också red vi runt där. Skrittade hela vägen förutom upp för en backe där vi trava, jobbigt sa Ella då.

Hon var iaf jätteduktig! Jag gick för det mesta bakom de andra för hon blev stressad av att gå bredvid Dino typ, så vi tränade på att ta't lugnt. Stannade henne flera gånger när de andra gick och hon stod lugnt kvar, sedan när hon fick skritta iväg igen så skrittade hon lugnt och sansat. Duktiga flickan! På väg hem var hon så avslappnad och nöjd, skrittade på långa tyglar och hon gick praktiskt taget med nosen i marken, haha.

När vi kom tillbaka så fixade vi i stallet och med hästarna, sedan hämtade vi in Conny, Amadeus och Valle för det regnade som bara den. Alltså blir det inget stall ikväll :) 

Kommentarer
Postat av: Bea

Är det ella som är ledaren i flocken?

2011-09-14 @ 20:04:15
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: jessiica

va med och svara på dagens fråga på min blogg. (:

2011-09-15 @ 10:04:37
URL: http://jesssiicafogel.blogg.se/
Postat av: Sanna

Snälla hjälp mig nå min dröm !



www.dromstipendiet.se/133



Jag skulle bli så otroligt glad om du ville hjälpa mig med en röst så att jag kan nå min absolut största dröm i livet och visa att man visst kan vara duktig på att sjunga och lyckas fast man är lite rundare i kroppen.



Om du röstar mig så gå in på min blogg http://moonzanna.se och berätta det i en kommentar så får du självklart en länkning av mig.



tack på förhand !

kram

2011-09-15 @ 11:36:11
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Bea

Kan varit därför hon blev stressad av att Dino gick först, Dino är ledaren hemma i sin flock och då kan det ju dominansbråk ston emellan :P



Märkte även på Dino att hon la öronen lite väl mkt bakåt när Ellan kom lite för nära enligt henne, men hon blir ganska lika att när hon går sida vid sida vid en jämnrangad häst så blir det lätt att hon skjuter på lite extra för att visa " haha jag går först, jag leder flocken " Ella kan ha blivit lite sur över det, men oftast är det ju inga problem.

2011-09-15 @ 23:15:50
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0