Ella 15/9 - Trav och mys.

Kom till stallet strax efter sex, hästarna stod längst upp men när jag började gå mot hagen så kom de en bit så jag behövde bara gå halva vägen ungefär. Och Ella följde med duktigt idag, stannade bara 2 gånger än fast de andra hästarna inte följde med förens på slutet. Hon tycker dock det är väldigt obehagligt med all lera då hon bara glider och "fastnar", man verkligen ser hur obehagligt hon tycker det är att gå i all lera som blivit i hagen nu.

När jag fått in henne så borstade jag henne, sedan kom Julia och mockade åt Matrix, Conny och Amadeus så jag pratade lite med henne och hennes lilla söta dotter som även hjälpte mig borsta Ella! När de for så sprutade jag pälsglans i man och svans, sprutade även in henne med flugspray. På vänster sida brydde hon sig inte alls, men på höger tyckte hon det var obehagligt fast är nöjd att jag iaf kan spruta på henne nu!
Tog på repgrimman och gick ut på plan.

Först fick hon bara skritta runt mig, gjorde lite inkallningar, backa osv. Prövade lite circling game också, men det var klurigt tyckte hon för när hon kom bakom ryggen på mig så vände hon upp som bah, "men hallå? vad händeeeer?" helt förtvivlad,  sötan. Ska börja om och pröva alla 7games så, och träna på dem!
Tränade mest på att hon ska börja trava när man småjoggar, det är lite klurigt då jag är lite för otydlig med vad jag menar men efter ett tag kommer hon igång och då springer hon några steg sedan gör jag inkallning också får hon en godis ibland, och massa kliande! Prövade 2 gånger i båda varven, sedan gav vi oss och gick in i stallet igen.

När vi var klar så tvättade jag bort kissfläckar från hennes rumpaaa, borstade av henne och tvättade benen från lera. Hon fick även en ful liten fläta i pannluggen eftersom den är sååå tunn, vill inte att den ska försvinna helt haha! Efteråt var hon jättenöjd och fick gå ut i hagen till sina små vänner.
Mockade klart åt Ella och Valle och sopade, sedan kom farmor och nu ska jag snart sova så godnatt på er :)
haha, så söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0