Min fina sessa ♥

Alltså gud, hon är för underbar! Man blir alltid lika glad när man åker till Ella, så skönt. Började med att jag gick upp till hästarna, de stod längst upp, och när jag kom fram kom Julia så vi gick ut på översidan och gick vägen ner till stallet. Conny var orolig, värre än vanligt och sprang efter oss tätt mot staketet. Sen när vi går förbi ingången så lyckas Conny "stänga in sig" för det var ett träd i vägen så han trycker sig ut genom hagen i ren panik och fastnar med bakbenet, sen står han där och drar och drar och jag bara skrek efter Julia som slängde Matrix tyglar till mig och sprang till Conny. Hon höll i honom och ringde Mats som kom cyklandes, men Conny tog sig lös själv och han var inte så skadad - som tur var! Han har några sår på bakbenet typ, men han är okej, chockad men okej! Vi tog in alla hästar iaf också fixade jag Ella lite snabbt, red först på planen i ca. 15 - 25 minuter. Skrittade mest, travade också lite bara för att känna igenom henne. Sedan skrittade vi ut, red samma väg som när jag red med Mia fast vi red gropen "bakvägen". Dock var det typ översvämmat överallt så vi fick ta lite omvägar, men runt kom vi! Travade ganska mycket vilket var riktigt skönt, insåg även att Ella blir lugnare om man ger henne långa tyglar när hon springer som en tok - ni ser, man lär sig något varje dag.
På hemvägen red vi över lägdan där vi red sist, men eftersom det regnat var den ju hal som bara den och Ella var som bambi på hal is och hon vägrade sakta ner för då "sögs" hon fast typ, usch det var riktigt obehagligt ..
När vi kom tillbaka så borstade jag av hennes benskydd, sadelgjord och schabrak. Och även henne såklart! Julia kollade igenom Conny och tvättade hans ben lite, sedan mockade hon åt Matrix och C. Efter det gick hon hem och jag mockade klart hos de andra. Sopade fint i stallet också fick hästarna lite morötter innan jag for!
Grymt skönt att få göra riktiga "sysslor" igen och inte bara komma dit och rida, borsta och fara hem :)

Imorgon tror jag hon får vila för hon blev så trött idag, tjejen. Sedan så ska jag vara med Julia och Lenore så. Far nog dit på kvällen och mockar och tar in dem kanske om de ska in? Vi ser väl, godnatt!

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: jamen guuud ja, red nästan till över lilla ån och sen vände jag tillbaka uppför backarna igen ;)

2011-09-10 @ 10:54:04
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Lenore Berglund.

Red Julia ut med dig? Vem red hon? :p <3

2011-09-10 @ 21:44:34
URL: http://hestflickan.blogg.se/
Postat av: Lenore Berglund.

sv: haha jaha. ;)

2011-09-10 @ 22:37:26
URL: http://hestflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0