Planering för Ellas igångsättning

Igår så var det 3 veckor sedan vi märkte att Ella var skadad, alltså imorgon så är det 3 veckor sedan veterinären var och kollade henne och sa att hon skulle vila 2-3 veckor. Men jag vill ju såklart att hon ska bli mer än 100% bra innan jag sätter igång henne och med ett brutet revben kan man ju inte göra så mycket mer än att vänta, och det blir förhoppningsvis bara bättre och bättre. Därför ska jag inte pröva rida henne förens nästa helg, så hon kommer få vila ca. 4 veckor. 

Kommer pröva lägga på sadeln på imorgon kanske och se hur hon reagerar. Reagerar hon bra så prövar jag att rida henne nästa lördag. Dock kommer jag bara skritta då, och än en gång - reagerar hon bra så prövar vi på lite trav på söndagen

Jag hoppas verkligen att hon är bra nu snart! Hon är ju redan bättre, nu reagerar hon knappt, vissa dagar är det värre än andra dagar - men huvudsaken är att hon är bättre än för 3 veckor sedan, då var det ju verkligen inte bra. Ni förstår nog inte hur ont hon måste haft, och det blev bara värre och värre... :( 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0