sjukt ändå ,

redo för ett helt cepe inlägg? Jag är inte på så mycket bättre humör, och jag måste släppa ut det. Bästa stället är här, det är ändå en del av mitt liv.

så less på att folk alltid ska få köra med mig
så less på att när jag väl säger till, blir det för mycket
så less på att alla blir arg på mig för att jag gör som jag vill.
Är det inte mitt liv? Vems är det då?

Den här tanken .. Den går runtrunt i mitt huvud, om&om igen. Vad är det för fel på människor? Varför kan vi inte bara vara oss själva, varför kan vi inte bara låta alla göra som de vill. Nej, det är så svårt. Jag fattar, det är svårt. Men man måste försöka. Visst får man kritisera och hålla på, men inte hela jävla tin.
Så less på kommentarer som "alltså ja, du skulle gjort si & så......" vet ni hur drygt det är? Att höra det dag in och dag ut. Varför kan man inte bara sköta sitt eget?
Jag menar inte att jag aldrig gör fel, för det gör jag och det vet jag, men man kan tänka sig för. Man kan försöka sätta sig in i personens situation om något är fel innan man säger vad man tycker.
Och något jag är sjuuuuukt förbannad på är när folk inte lyssnar. Eller nej, när folk kräver att man ska lyssna sen lyssnar de inte själv. Är det så en bra kompis ska vara? Nej, knappast.
Visst, kanske är det skämt ibland när folk säger saker, men hör man det om&om igen känns det inte alls så. Jag har bara lust att smälla till er på käften, men hur moget vore det? Inte särskilt.
Du ska inte få förstöra mer, jag vet vad du gör. Passa dig jävligt noga.

Nej, men det där kändes fan bra. Hoppas du tar åt dig. Och vissa andra.
Men vad tycker alla om sånt här? Jao, kommentera fall ni har någon åsikt eller så. Roligare inlägg kommer kanske sen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0