Skärp till er, förfan!

Något jag stör mig otroligt mycket är "äldre" tjejer som tror de vet och kan allt (nu snackar vi alltså ridning, hästar.) och bara går runt och är överlägsna. Ska jag vara ärlig tror jag inte det finns en enda människa som kan allt om hästar och ridning, för det är så mycket. Den som kan mycket kan lära sig ännu mer av de som inte kan lika mycket. Bara man vågar lyssna. Släpp allt. Ridtjejer, vi är liksom samma men vi är så himla olika ändå. Jag menar, vi jobbar för att bli så bra vi vill, för att hästen ska må bra. Vi gör det för att vi älskar hästar. Varför måste det då finnas människor som går där och bara ser ner på alla? Det ger inget. Ni blir inte bättre för ni ser ner på andra och snackar strunt om dem. Ni är bara patetiska. Alla kanske inte är bäst på att rida, men det betyder inte att man har rätt att trycka ner dem.
Det var något jag tänkte på igår, när den där tjejen ridit Ella. Hon fick ju hjälpa mig och borsta, följa och kolla när jag släppte ut henne osv. Sen när vi var klar sa hennes mamma "Gud vad snäll du är. Det finns jättesnälla ridtjejer, som du, sen finns det såna som är rena rama motsatsen.." Och hon hade så himla rätt! Det finns liksom 50-50 typ. Och det är så synd. Något jag alltid drömt om är att få vara i ett stall där alla kan vara vänliga och berömma en, uppmuntra en och finnas där. Där alla är som en stor familj. Så var det inte på ÖOR, det fanns för mycket folk där helt enkelt och det var ett av skälen att jag slutade rida där. Jag hade varit så blind för jag trivdes så bra, sen insåg jag hur det egentligen är och nu menar jag inte att ÖOR är värsta hemska klubben för så är det inte, absolut inte. Men det är nog så på alla ridskolor, alla behandlas olika. Det är så fel bara.
Alne var inte heller som jag tänkt mig. Det var mysigt och bra. Men jag kände mig inte riktigt hemma.
Överallt finns det folk med blickar som säger, vadfan gör du här? Sånt finns på alla stall och det är så FEL.
Nu trivs jag iaf, och det är fel också. För nu är jag ju ensam. Det är bara jag, Mia, Mats, Wille och Viktor som är där liksom. Det är bara jag och Mia som rider. Men trivs gör jag, för vi tycker om varandra. Och Mia uppskattar mig och låter mig få veta det. Och det är så det ska vara!
Man ska få göra fel utan att känna "fan, nu måste jag verkligen skämmas. Fan, nu måste jag se de där blickarna.." , usch vad fel det är. Så ska det INTE vara helt enkelt. Det måste väl alla fatta. Alla måste väl ha lite vett i skallen och veta att det är fel. Man får inte göra så. Man får inte se ner på folk och döma dem. Det är fel och det borde alla veta.
Alla gör fel, vare sig vi vill eller inte. Ingen kan allt, så är det bara. Skit i att döma folk och beröm dem eller ge dem tips istället, ni har ingen aning om hur mycket det kan ge!



Love.

Kommentarer
Postat av: henny

precis, men jag tycker du ska kolla på vickys blogg för jag har hand om den i en heeeeel vecka :D hahahah herreguud hur ska detta sluta?

2011-07-17 @ 15:38:23
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Amanda

så himla sant, bra skrivet agnes!

2011-07-17 @ 16:42:31
Postat av: Tess

Va fin blogg :).



Kika gärna in hos mig :D

2011-07-17 @ 17:08:24
URL: http://iinyoourfaace.blogg.se/
Postat av: ulrika vestin

bra skrivet. tror däremot att det har blivit bättre på öor det senaste året. känns så i alla fall men jag är ju i och för sig aldrig där på kvällarna. men med tanke på¨att öors rykte har varit att det är störst bäst och vackrast som gäller så tror jag att det som sagt har börjat gå åt rätt håll. sköter du inte om picca längre???? lät som så i det du skrev.

2011-07-17 @ 17:48:40
Postat av: Josefine

Håller helt klart med, Bra skrivet! :)



2011-07-17 @ 18:17:40
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: emelie forsberg

Förstår dig, men detta är hästvärlden snobbarnas och ekonomins värld, alla snackar om alla sånt man får ta i denna värld och det är inte bara i denna värld e ller på öor det är så, kolla runt det finns tyvärr överallt..

2011-07-18 @ 12:38:40
URL: http://lifebymyself

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0