Dag 1

Presentera mig och min häst.
Åh, det här kan ju bli ... kul? Jag är inte bra på att "presentera" mig själv och andra, men jag kan ju försöka!

Jag heter iaf Agnes Lindberg, som ni säkert vet. Är 14 år, fyller 15 iår och bor en bit utanför Övik med min familj och våran kanin.

Min fritid spenderar jag helst i stallet, dock har det blivit mindre nu när min kära prins flyttat en bit bort men det funkar. Jag har ridit sedan jag var 5/6. Fast började inte på ÖOR förens ett år senare, sommaren innan jag skulle fylla 7. ÖOR har varit mitt andra hem så länge jag kan minnas. Ibörjan var jag där så ofta som möjligt för att få träffa Karamell och hjälpa till i stallet, när sedan Piccabbo kom var det han som tog upp mina dagar i stallet.
Nu spenderar jag mina dagar på Alne Herrgård där han nu står.
När jag inte är i stallet så fylls mina dagar av plugg, dator och kompisar.

Jag är en väldigt blyg tjej och rädd tjej. Men när det gäller de jag känner kan vad som helst hända! Haha, skämt åsido. Jag är iaf ganska trevlig mot de som förtjänar det, och helt tvärtom mot de som inte förtjänar det. Jag kan allvarligt talat vara riktigt elak mot de som förtjänar det. Inte så att jag snackar skit eller så, men de ska veta hur jag känner.
Jag är sjukt envis också, hatar när saker inte blir som jag tänkt mig. Och folk som inte håller tider kan göra mig stormtokig!!





"Min" häst heter Piccabbo Sacc xx. Men jag kallar honom för Piccabbo eller Picca. Han är då alltså inte min häst, men den häst som har fångat mitt hjärta och den häst jag rider mest.

Han är ett engelskt fullblod på 163 cm i mkh, född 1994. e. Steve's Friend xx 805* ue. Birkum Blue xx.
Han har (vad jag vet, vet inte säkert om det är sant..) startat lopp 9 gånger men inte sprungit in pengar. Han var för seg och blev ridhäst ist.

Piccabbo är en otroligt snäll häst, förutom då han blir sadlad då de kan flyga några ben hit och dit, tänderna visas också. Men det är faktiskt okej tycker jag då han haft en sadel som inte passade och han alltså haft ont, då är det såklart han kan få vara lite så för han sparkar/biter ju inte den som sadlar direkt. Han är inte särskilt lättriden och har lätt att få en väldigt konstig trav, ärligt vet jag inte rikitgt vad han gör.

Han älskar att få komma ut i skogen, hoppa är även något han tycker om men det händer inte så ofta tyvärr ..
Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga? Han är en häst med ett stort hjärta och min prins ♥







Kommentarer
Postat av: frida

Sv: självklart! Gulligt tecken din häst har, som ett hjärta :)

2011-05-03 @ 21:48:38
URL: http://http://hankallasemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0