Världens finaste sessa ♥

Idag var hon duktig, lilla sessan. For dit strax efter 11, pratade med Miriam och mös med vovven. Sedan gick vi och hämtade alla tre hästarna, Viktor skulle rida Valle och Miriam skulle köra markträning med Conny då han var lite svullen på benet tror jag ..
Väl ute på plan dummade hon sig och backade och kickade när jag skulle sitta upp, men jag brydde mig inte den här gången ochsatt upp iaf - lite paff hon blev, haha! Skrittade fram i ca 10 minuter, sedan tog jag tyglarna och jobbade henne i en låg form. Gjorde massa volter och tränade på att ha henne rakriktad på fyrkanten. Jobbade även mycket i vänstervarvet, när jag började rida henne stretade hon emot i högervarvet men då tränade jag ju så mycket där så nu är hon krånglig i vänstervarvet, suck .. Iaf så vill hon gärna trycka sig inåt och när jag trycker ut henne blir hon irriterad och försöker springa iväg från arbetet, så det jobbade vi med och efter ett tag gick det grymt bra. Travade inge mycket alls idag men när jag väl gjorde det så stretade hon emot litegranna men på slutet travade jag utan stigbyglar och då gick det super!
Gjorde även lite öppna, hon förstår inte riktigt men det gick. Idag föll verkligen allt på plats, hon var stadig i formen och lyssnade bra. Helt amazing. Stannade inte en enda gång heller,  tjurade bara i traven men då tryckte jag på henne rejält så lyssnade hon!
Bild från när mattu fotade oss!

Kommentarer
Postat av: Bea

härligt Agnes! =) det verkar ju gå superbra för er =D

2011-08-21 @ 18:55:18
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0