Måste komma igång igen, hitta motivationen och hitta tillbaka till mig.

Allt är verkligen kaos nu - i skolan, med Ella och framförallt jag. Jag måste hitta tillbaka till mig själv för att komma igång, hitta motivationen till allt och bara köra. Jag tänker för mycket, på allt. Jag måste hinna det, det ska vara perfekt, man kan inte göra så, det är fel, tänk om det händer - det är mina tankar hela tiden. Och jag måste slappna av och bara köra, annars kommer jag bryta ihop snart. Jag kommer bryta ner mig själv och det är inte något jag vill. 

Jag måste sluta tro att jag måste göra si och så och köra mitt egna race. Bloggen kommer antagligen få lida nu, jag kommer skriva när jag har tid. Bloggen kommer alltså läggas åt sidan - datorn över huvudtaget kommer läggas åt sidan - för att jag ska hinna göra det jag vill och göra som jag vill. Jag vill inte känna all press. 

Nu är det skolan jag ska satsa på, men jag ska inte pressa mig själv, utan jag ska ta det som det kommer. Göra alla läxor/hemprov så fort jag får det och göra bort det så jag kan ta det lugnt och fokusera på annat utan att behöva tänka att jag inte kommer hinna. Jag vill inte göra allt i sista sekund längre, jag som var så bra på allt detta förr. Skolan kom först, läxorna gjordes i tid. Men nu har jag tappat det och jag får inte göra så längre, för jag mår inte bra av det. Jag bryter ihop minst en gång varannan vecka pga. detta, pga. att jag inte planerar min tid och det leder till att jag bryter ihop, bråkar med min familj och blir irriterad över allt runt omkring mig. Därför måste jag hitta tillbaka till mig själv, först då kan jag börja må bättre.

När jag väl börjar göra så som jag sagt ovanför, då kan jag även fokusera mer på Ella och vår träning. Och även min egna träning. Det är något jag måste göra för mig själv.

Jag vill inte längre vara beroende av massa andra, jag måste hitta tillbaka och kunna stå på egna ben - först då kommer jag må bättre och bli en bättre människa. 

It's my time to live my life again.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0