Att må bra

2011 var ett dåligt år för mig, mycket jobbigt hände och tillslut orkade jag inte ta mig upp, jag slutade prata om hur jag kände på riktigt, ljög om hur jag mådde och jag var inte alls lycklig. Jag kunde aldrig släppa allting, jag stängde inne allt och var otroligt borta. 
Några av orsakerna vet ni redan - Piccabbo flyttade, jag slutade på ÖOR och tappade många av mina UNDERBARA vänner som alltid fick mig att skratta och må bra och sedan har vi några personliga anledningar också som verkligen krossade hela min värld. 

I början på detta året satt jag iaf i bilen på väg till stan och då börjar jag helt plötsligt bara tokle! Jag blev bara överlycklig, glad och lättad - än fast inget hänt. Det var det konstigaste jag varit med om, men det var så galet skönt att känna att allt bara rann av. Och jag är så galet stolt över mig själv (nej just det ja, så får man ju inte säga.) för att jag efter det släppte allt och KÄMPAR för att må bra, life's too short. Jag är så glad över att jag kan svara "Ja" 9 av 10 gånger på frågan "Mår du bra?" nu. Det är en skön känsla, visst känns det lite konstigt att MENA det när man ljugit om det för det mesta i typ ett halvår - MEN det är härligt. 


Nu tänkte jag gå vidare från mig och snacka lite mer om er, kanske? Ni som känner er sådär sjukt värdelösa. Ni som nått botten. Ni som tror att det inte finns NÅGOT bra kvar. Ge inte upp. Dränk er inte i sorg - vad än livet kastar på er, PRATA med någon. Det är okej att vara ledsen, det är okej att inte må bra men det är inte okej att dränka er i sorg, stänga inne alla känslor och låtsas må bra. DET ger inte ett piss, det blir bara sämre. 

Livet är alldeles för kort för att gå runt och vara ledsen dag in och dag ut. Det kommer komma en dag då du inser att du är bra, att du kan. Vad än folk säger, ge inte upp, snälla. Visa att du är stark, visa att du kan, le och skratta åt allt patetiskt som folk säger/tycker - deras åsikt spelar ingen roll. Sluta att inte våga vara dig själv, sluta tro att rykten ska spridas vad du än gör - KÖR PÅ DITT EGET RACE OCH SKRATTA ÅT ALLA AVUNDSJUKA MÄNNISKOR SOM FÖRSÖKER FÅ NER DIG FÖR ATT DU VET VAD DU VILL!! Det ska jag göra iaf, det jobbiga livet är över. 

 Tears are forming in your eyes
 A storm is warning in the skies   
 The end of the world it seems
 You bend down and you fall on your knees
 Well get back on your feet, yeah
  
 Don't look away, don't run away
 Baby it's only life
 Don't lose your faith, don't run awa
 Baby it's only life
 You were always playing hard,
 You never could let down your guard,
 Oh but you can't win if you never give in
 To that voice within, saying pick up your chin
 Baby let go of it, yeah
 Don't be so afraid of facing every day
 Just take your time, it's only life
 I'll be your stepping stone, don't be so alone
 Just hold on tight, it's only life



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du är underbar vännen, saknar dig shitloads <3

2012-01-18 @ 22:02:58
URL: http://rrebus.blogg.se/
Postat av: malin

åhh, blev så glad när jag läste detta! det är underbart att du mår bra igen, och du är underbar agnes!

du har hjälpt mig genom galet mycket, så äntligen är jag glad jag också!

så nu får vi ta tag i livet och bara ha det roligt utan att låta skiten trycka ner oss igen!

2012-01-19 @ 15:29:11
URL: http://nalmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0