Back off.

Tänkte bara ge en liten fortsättning på inlägget jag skrev om Rolf-Göran Bengtsson igår, fast mer om hur svårt det faktiskt är att rida. Jag har tagit upp det här tusentalsgånger och jag vet inte hur många gånger jag behövt försvara mig mot okänsliga killar/tjejer som står och skrattar åt en för att man försöker förklara hur svårt det faktiskt ÄR. 

Nej, det är inte svårt att sitta upp på en häst och ÅKA runt i skritt, trav och kanske en liten galopp - DET är inte svårt. Hästen går av sig själv och är den snäll sitter du kvar när du ÅKER. Men det är inte vad vi gör, vi ÅKER inte, vi RIDER. Det är en otroligt stor skillnad och det tycker jag att folk ska fatta. Det är EXAKT samma sak som att ALLA kan sparka på en boll t.ex, med DET är inte vad fotboll går ut på riktigt. 

Jag skulle vilja ta alla killar/tjejer (tyvärr mest killar...) som jag känner som sagt all skit om ridning, sätta upp dem på Ellson och låta dem hoppa över ett hinder i galopp - eller NEJ förresten, bara galoppera över en BOM. Jag garanterar er att 9/10 skulle nog ramla av, de skulle iaf ligga på halsen. Ella är inte lätt så därför skulle jag vilja sätta upp dem på henne och klara det jag klarar av att göra med henne - RIDA, UTAN att hon drar iväg, stannar, tjurar ihop, bockar av en osvosv. DET skulle jag vilja se, så ni som är så duktiga på att snacka skit om ridning - kom GÄRNA och testa. 

Galet less på er nu, back off.




Ella och hennes lite av hennes bockserier/happy moments när jag GALOPPERADE ÖVER BOMMAR, hahaha, i Oktober. (Printade från film, gå in på min youtubekanal - equiisss - om ni vill se hur det såg ut, haha...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0