Ella 21 Januari 2012.

Blev ingen uteritt idag, red istället på banan i djupsnön. Varför vi inte red ut var av den enkla anledningen att det blåste som bara den och snön från träden rasar osvosv och då har man inte lust att riskera något genom att rida ut i skogen, dessutom hatar Ella blåst så jag kände att det var säkrare på banan! 

Iaf så var hon stressad som bara den pga, först och främst att hon inte hade fått gå ut när Conny och Valle gjorde det, och för det andra blev det ju absolut inte bättre av att det nästan blåste storm ute så... 
När vi gick ut till banan så var hon jätteuppspelt och flög runt mig med huvudet uppe bland molnen, blir så less när hon håller på så ibland, det blir verkligen FÖR mycket. 

Men till ridningen, skrittade mest och fokuserade mycket på min sits - tummarna upp, benen rätt osv. - och efter ett tag tog jag tag i formen och sånt, gick väl sådär. Försökte rida henne i lite högra form än vanligt vilket gick ganska okej! Tog sedan första traven efter skadan - läs: första traven på över 5 VECKOR - och det tyckte hon om, hon fick springa på lite som hon ville. Enda kravet var att det inte fick går fortare och fortare och såklart inte för snabbt så hon halkade, det gick bra. Dock blev jag så irriterad när hon "drog iväg", travade också bara "satte" hon sig på baken och flög fram och jag bah "NEJJJ!!", haha pinsamt. Nejmen, så får hon inte göra, så blev lite chockad samtidigt som jag var less på hennes dumma fasoner så jag bara röt till... Menmen, hon stannade ju då iaf.

Bilder kommer! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0