OPS

Har glömt att skriva om i torsdags så kan väl skriva en snabbis nu! Kom till stallet strax efter halv sex, då skar jag morötter åt hästarna sedan kom Mattu så då tog hon in Amadeus och jag tog in Ellaa. Borstade henne, tvättade bort kissfläckar, klippte till svansen och borstade igenom den. Sedan gick vi ut på framsidan av stallet en snabbis, fanns en stooooor snöhög där så vi gick dit och kollade om Ella ville leka lite med den, men hon skulle bara klättra upp på den så vi gick därifrån haha....
Tog sedan in resten av hästarna och for till ÖOR :)

Igår for vi ju som sagt till Bredbyn och körde skoter. Åkte till skoterstugan och grillade! Pappa, jag, Emil, Anton och Elias skulle fara och köra lite när de andra fixade eld osv. men vi kom inte så långt då det inte var något spår och träden hade tyngst ned och låg kors och tvärs överallt, tråkigt :( 
Men vi åt hamburgare och sedan satt jag och Anton inne i stugan den sista halvtimmen för det var så kallt. 
For hem till dem, satt och prata, bytte om, åt, såg tv, spela kort och halv tolv var vi hemma! Gick och såg OTH med syrran då, sedan kunde jag ikke somna så läste en stund och låg och tänkte i en evighet -.- somnade nog två iaf och skulle kliva upp typ nio, aja, vakna 7, somna om till 9, stängde klockan halv tio, vakna typ 10.20 när Jullan ringde - jag haaaaaaaataaaaaaar mig själv när jag gör såhär!!

Nej, nu ska jag fixa mig och ta in mina ridkläder. Jullan kommer nog om en halvtimma eller något, då ska vi till ranchen - ska rida Matrix och träna Ella lite från marken eller något. Bilder och filmer kommer! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0