Ingen krävande sport?

Hej på er! Tack för tipsen om vad ni ville ha för bilder. Ska försöka fixa. Julia ska fota på Onsdag så det blir nog bra :)

Men nu till något helt annat. Tänkte ta upp det där alla "ohästiga" människor tror - att ridning inte är jobbigt och enligt vissa är det ju inte ens en sport. Dock tycker jag bara det är okunnigt att uttala er om något ni inte vet ett skit om.
Ska jag vara ärlig är ridning den mest krävande sport jag hållit på med (dock har jag bara gått i gymnastik & fotboll men still!). Det är först och främst väldigt mycket att hålla koll på när du gör allt - vad ska höger hand göra nu? vänster hand? vänster ben? höger ben? osv. Sen måste du ju spänna mage för att kunna sitta ner riktigt, hålla om med benen för att få fram hästen. Kunna sitta tillbaka och gud vet vad. Det låter inte mycket men ni har ju inte provat!
Fast nej, nu ljuger jag kanske. Ni har möjligtvis suttit på en häst och haft ledare som dragit hästen efter sig för att få den gå framåt osv. Det gills inte, då rider man inte, man åker. Och att rida & åka på en häst är lika stor skillnad som det är på att styrketräna & sitta i en stol hela dagen.

Jag skulle faktiskt aldrig kunna säga att fotboll/hockey/tennis/dans osv. inte är jobbigt. För jag tar för givet att det är det, om man gör det på rätt sätt.
För att något ska vara jobbigt måste man först och främst prova det och sen måste man ju göra det rätt & fullt ut. Så jag tycker alla ni som inte kan rida ska knipa igen, sätt er upp på en häst, lär er rida och kom och säg samma sak om något år. Då lär ni ha ändrat åsikt.

Det var vad jag ville ha sagt, hoppas det inte blev för rörigt :)







Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2012-01-12 @ 23:02:23
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0