Min drömponny

Alla som håller på med ridning har nog drömt om egen häst någon gång, för vissa blir det sant och för vissa inte. Jag har nog alltid drömt om en häst, tills förra året ungefär då jag insåg att jag inte hade nog med kunskap & tid än. Det har jag inte riktigt än, jag har mer kunskap och tror jag är redo för en ponny, men ändå inte.
Iaf hade jag tänkt skriva om min drömponny, för ponny vill jag ha.

Jag vill ha en D-ponny, färg & ras spelar inte stor roll. Fast helst inte vit (inget fel på vita hästar, men det känns jobbigt att hålla de rena, eheh ^^). Den ska vara lugn men framåt & pigg ändå. Men jag vill inte ha en häst som gärna trippar runt och fjantar sig för minsta lilla.
Den ska vara en bra "nybörjarhäst", alltså typ läromästare och första häst. H*n ska ha ett bra psyke.
Helst allround, jag vill inte ha en häst som enbart går hoppning eller enbart dressyr. Fast jag vill inte ha en häst som älskar att tävla heller, då jag inte vill köpa häst för att tävla. Jag vill ha en häst fär att få en bästa vän och utveckla mig i ridning och sånt.

Just nu kommer jag inte på så mycket mer, men ponnyn jag la ut tidigare... Han är min drömponny. Jag föll direkt. Jag vill ha. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0