Piccabbo - Onsdag 13/4



Några bilder från igår, visst är han söt? :D

Som sagt så red jag i backen. Skulle skritta barbacka. Allt gick super ibörjan, han var hur snäll som helst. Kortade tyglarna och började jobba honom, gick ganska bra. Sen skulle Julia trava, då blev P hur uppstressad som helst och hoppade runt runt, galopperade på stället och dummade sig. Gick bra iaf, så jag skritta på en volt på parkering. Helt plötsligt blev han rädd för något och bara flög iväg. Lilla jag var inte beredd på det men jag lyckade hålla mig kvar. Skämde ut mig lite då jag tog tag i han och skriker "Dumma häst! Sluta fjanta dig!" hur högt som helst. Det var lite chock där, haha! Jag satt kvar iaf och allt gick bra, förutom att jag lyckade sträcka mig i jumsken typ?
Ja sen fotade vi lite, lät dem äta lite gräs och mös. Sen tog vi itu med all stallgöra - fixa höpåsar, mocka 2 boxar, byta vatten, blanda mat, sopa - på en halvtimma. Vi var riktigt snabba! Sen åt/fikade vi och pratade. Grym dag med grymma hästar och en grym Julia :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0