Piccabbo Sacc ** - 20/4

Hej där! Har inte haft tid att sätta mig ner och skriva om i Onsdags än, men nu så.

Tog bussen från skolan 13.48, så var i stallet runt 14.25. Bytte om och fixade mat åt P sen vväntade jag på Julia och Alex. De kom runt fyra så då snacka vi lite, sen tog vi fram grejerna och hämtade hästarna. Picca var riktigt töntig när jag fixa han, han är som en liten unge på 3 år. Biter tag i grimskaftet för att han inte får uppmärksamhet. Och när jag gick iväg typ två meter för att hjälpa Julia börja han mesa och kunde absolut inte stå still. Tur han är söt iaf!

Red i ca. 40 minuter, barbacka. Skrittade mest men travade även lite. Alex fotade så det blev ganska mycket bilder, film också men jag glömde kameran på stallet haha ... Ska hämta den ikväll eller något, så jag fixar den då.
Nog om det. Han stretade emot ganska mycket och var ganska hård i munnen vid vissa tillfällen. Sen att traven gick ganska åt skogen skyller jag helt på mig. Även på att jag inte travat seriöst och en längre stund barbacka på han på kanske 2 månader. Men vi ska ta igen allt bara han blir bra igen, sen saknar jag sadeln såhääääääär mycket! ;)

Nej, det här drog åt helt fel håll? Försökte iaf jobba han i lång & låg form vilket gick sådär. Jag måste vara mjukare i innerhand, sen glömmer jag gärna bort ytterhand/skänkel.  Men det är bara att jobba vidare!
När vi ridit klart hoppade jag av och gick med han, eller han gick "lös" efter mig. Sen hämtade jag grimma och sånt och tog av han tränset och borstade i paddocken. Sen fick han gå ut till Dagny och Java och äta. :)

Sen fixade vi massa stallgöra. Gick även ut med morot åt P innan vi for, Dagny fick också en bit. De är så söta, när jag kom mot hagen och visslade så kom Picca mot mig med Dagny i släptåg. Sötnosar! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0