Dag 1 - Presentera mig och min häst

Ni som har hängt med från början vet ju vem jag är och att jag avskyr att presentera mig själv, tycker det är hur svårt som helst. Men ni är några nya här, så det är väl lika bra ;)
Agnes Lindberg heter jag då, är född 1996 och ska alltså börja 9:an. Jag bor en bit utanför örnsköldsvik med min mamma, pappa, storebror, lillasyster, vår kanin Fräsz och vår fågel Pippin.
Jag älskar djur och har alltid gjort det, speciellt hästar och hundar. Men då alla i min familj förutom jag & min pappa är allergisk mot pälsdjur så har det ju blivit så att vi inte har några inohusdjur, eller hur man ska uttrycka sig. Väldigt synd tycker jag.
Vad mer? Jag är ganska blyg, fast inte med folk jag känner till 120% och jag har svårt att vara bekväm och trygg runt nytt folk.. Annars är jag nog lite halvgalen och snäll, försöker alltid göra mitt bästa och hatar att göra fel.
Till hästen då, "min" häst heter Bea Sparky Favor , är ett quartersto född 03 som ägs av Miriam Sjölander. Hon kallas dock för Ella och även tjejen, sessan, ellatjejen, ellis, stumpan osv av mig då haha..
Jag kan inte presentera henne så bra än då jag endast ridit henne i ca 3 veckor, men ett litet försök. Hon är en go tjej men ett riktigt sto - tjurig som attan när hon sätter den sidan till! Hon är även utbildad westernhäst, om jag förstått rätt?, men jag rider ju inte western så jag försöker rida så vanligt som det bara går. Det enda som är olika är broms, lite styrning och hur långa tyglar man har menmen.
Tillbaka till sessan, hon är ett pågående projekt och det känns kul. Känner mig väldigt taggad till att få lära känna henne! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0