Ella 5/8

For ju till Ella med Jullan runt halv sex-sex idag. Mysigt värre var det! Först fotade vi ju på ängen, vilket inte var det smartaste då det hade regnat .. Haha, ni kan ju tänka er hur blöta vi blev?
Sen gick vi på planen också visade jag hästen vem som bestämde! Hon har ju bara tjurat ihop när jag ridit i veckan, så idag hade jag ett spö med mig och när hon bestämde sig att stoa sig (vilket var det första hon gjorde när jag satt upp..) och vägra gå framåt så försökte jag först att skänkla på henne, men då hon inte brydde sig ett dugg så slog jag till henne på rumpan ganska hårt en gång så hon vet att så får hon ikke göra.
Och det där lät hur hemskt som helst, men ni ska veta att jag inte sitter och slår henne bara för att, "slår" jag henne så är det för att hon ABSOLUT RÅVÄGRAR att gå framåt :)

Kommentarer
Postat av: Alwa - Stallviggeby

Sv. Absolut ska jag göra det! Men jag har inte hunnit bara, kommer snart så fort jag har fixat :)

2011-08-06 @ 07:04:55
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0