Mys ♥

Hej! For till ranchen runt halv ett och skulle leda barnridning men Miriam sa att det var lugnt idag så jag kunde ta ut Ella och rida och om någon kom fick de rida på henne. De stod längst upp idag med och de ville absolut inte hänga med ner, men efter lite övertalning så gick det. De hade ju rymt imorse förresten, sprungit efter vägen en bra bit, men allt gick bra som tur var! Iaf så halv två fick ju ute henne ur hagen, haha.. Ville helst inte rida förens Mattu kom (ville ju ha bilder, haha) så jag borstade ett bra tag, borstade ur svansen ordentligt och sprutade i pälsglans så nu är den jättefin. Efter det så sprutade jag på flugspray, hon brydde sig knappt idag - skönt. När jag var klar med det så tänkte jag göra knoppar, men jag faila totalt. Delade upp manen först och gjorde sedan flätor. Vi tog några gräspauser och tänkpauser emellanåt för hon blev less. Haha, tänkpauser? Nejmen jag körde lite NH, typ backa, inkallning, skicka ut på volt, varvbyte osv. Sedan skulle jag rulla ihop dem och insåg att det såg förjävligt ut så då var det bara att ta ut dem, suck haha. Jaja, då var klockan runt tre så jag fixade henne och runt kvart i fyra kom Mattu. Så då hämtade vi Conny som sällskap också red jag. Inlägg om ridpasset + bilder kommer senare.
delat upp manen.


flätor.


sedan uttaget så blev det lite lockigt fast det försvann typ direkt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0