Älskar min praoplats!


Praoar som sagt hos Mia och det är grymt roligt, älskar det verkligen! Vill inte att veckan ska ta slut, men dagarna går ju så jäkla snabbt .. 
Igår kom jag dit tio, då fick jag slå in några paket (som blev ganska så fula, haha ..) och sedan he glasyr på morotskakan och fixa den lite. Efter det så skar jag ut massa väggord i någon timma också åt vi lunch. 
När vi ätit lunch så fick jag gå ut i stallet så länge jag ville så jag var där från 13.00 - 14.30 och mockade, fyllde hönät, sopade och så. 

Tänkte sedan ta in Ella men som vanligt streta hon emot, och då blev jag såklart frustrerad men sen bara rann allt av och jag tog ett steg i taget. Tog grimskaftet och snurrade lite lätt mot magen/frambenet och så fort hon lyfte hoven/tog ett steg framåt så slutade jag och kliade henne på halsen - det uppskattades väldigt mycket, hon kliade tillbaka på min hand som en galning hihi! 
Gav mig när vi kommit till "grinden", dvs. efter ca. 10 meter?, för jag tyckte hon varit väldigt duktig ändå.

Gick sedan in igen och då fikade vi och sedan fortsatte jag med mina väggord :) 

Idag for jag dit så jag var i stallet strax före nio, Mia hade lämnat hästarna inne, så jag tog ut Ella på gången och borstade av henne också gick vi ut. Tänkte longera men det var hårt och eftersom hon stretade emot när vi skulle gå till planen så bestämde jag mig för att det räckte när vi kommit dit och gått ett varv runt där. 
Som sagt - börjar om och fokuserar på minsta lilla bra hon gör!
Var iaf ute i ca. 15 minuter och sedan gick jag in och hämtade Conny occh släppte han och Ella i hagen, sedan hämtade jag Valle och sist Matrix. Snöade förresten när jag tog ut hästarna ♥

Mockade åt Ella och Amadeus innan klockan var tio och det var dags att börja jobba! 
Idag höll jag på med väggord helaaaa dagen, men det är ju kul så, sopade lite och gick även till stallet efter lunch och mockade klart. Sopade fint, städade lite och gjorde en video som kommer upp någon dag! 

Oj, nu blev det långt - menmen! Vi hörs imorgon, har massor av bilder osv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0