Anledningen till att jag inte bloggade igår efter att jag kom hem ..

Jaa, vad ska jag säga..? Fatta paniken alltså. Kan väl dra hela historien sa'tt. 

Ella hade varit utan täcke (ingen big deal, är de alltid) och var blöt då det snöat, hon är väldigt frusen av sig så hon reagerad när jag tog där hon var blöt så jag tänkte inte så mycket på det förens innan jag sadlade. Då kollade Julia men vi märkte inget fel så vi gick ut på planen, väl där var hon galet stressad och bara gick på, tänkte inte så mycket på det - hon har ju inte blivit motionerad riktigt på ett tag så! 

Spände sadelgjorden och drog ner stigbyglarna och då börjar hon typ stöna som om att hon har ont, går bak mot magen och så fort jag närmar mig låter hon. Tryckte lite under magen och reagerade jättemycket och stönade, tillsut bara nuddade jag så lät hon .. 

Gick in och tog av henne, Julia kände igen och då hade hon så ont så hon började sparka osv.. Miriam kom ner och kollade, hon fortsatte sparka och låta. 

Min första tanke var att hon hade kolik men så var inte fallet, eftersom hon var så pass pigg och glad ändå! På vänstersida var det värst och hon kändes konstig på sidan av magen så vi tror att hon har gått omkull eller sträckt sig kanske .. Hon fick på sig ett täcke också skulle Miriam kolla till henne under natten! 

Imorse var hon fortfarande öm, men hon hade inga koliksymtom så det är nog ganska lugnt men det var inte kul igår.. Herregud vännen, inte skrämmas så!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0