Presentation av P ♥

Nu äntligen tänkte jag sätta mig här och försöka skriva ihop en presentation av P, ska försöka fatta mig kort så ni slipper läsa i en timma, haha.

Piccabbo Sacc xx heter han, min älskade ängel, född 7april 1994 så snart fyller han alltså hela 17år. Han ägs av underbara Erica Frestadius och står på Örnsköldsviksortensryttarklubb (ÖOR) i lilla stallet. Han är mörkbrun med ett vitt hjärta i pannan och en vit snopp, han har två vita strumpor (visst heter det så? jag suger på tecken ..) på vänster bak-och framben.
Piccabbo är en pigg och nervös liten herre, men han gör aldrig något dumt, möjligtvis några viftnngar med bakbenen när sadeln läggs på och mot sin boxgranne. När det kommer nya människor blir han väldigt nervös, när jag började sköta honom kunde jag knappt hålla på med honom då han mest sprang runtrunt inne i boxen. I ridningen är han ganska lurig, när jag började rida honom (då jag var liten och dålig, eller nej, men typ) så trodde jag att man inte behövde använda benen, han sprang ju redan så fort och det värsta är att jag trodde han gick värsta fint, herregud.. Men nu när jag verkligen börjar lära känna han så är det som gäller - mycket drivning och mjuka händer, lugn människa som rider och halvhalter. För när han väl börjar gå där - då får man driva som attan!
Vad mer ? Jo, han älskar hoppning, vilket är lite synd då han nästan aldrig får hoppa .. Ska försöka med det när vi kan börja rida med sadel igen. Han älskar även att rida ute i skogen och blir väldigt studsig och springig.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer, vill ni veta något mer? Kommentera då så svarar jag, så fråga vad ni vill.

/equiiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0