13/7-2011 ♥

Det datumet lägger vi på minnet, för det var nämligen idag jag bestämde att jag stannar med Ella. Detta kommer bli ett sjuhelsikes projekt, men jag är beredd att klara det. Hon är ju inte riden på ett bra tag så hon har ju sin lilla överskottsenergi också är hon riktigt trotsig, kanske hon är inne i trotsåldern? ;)
Men vi skrittade iaf mest hela passet, jag är ju så töntig så när hon började dumma sig i traven vågade jag inte riktigt försöka .. Mot slutet blev jag så arg på mig själv, för jag menar hon gör ju inget (med "inget" menar jag alltså stegra, bocka, dra iväg osv.) , allt hon gör är ju att backa, slänga med huvudet, gå snabbare och snabbare, gör "skänkelvikning" och dummar sig! Så då tänkte jag att nu kör jag bara, vad kan hända? Bestämde mig för en "väg" också följde jag den, såfort hon dummade sig så drev jag på och gick tillbaka till min "väg". Mot slutet gav hon upp och när hon gått snällt ett par steg la jag av. Hade inte lust att sitta och nöta med det nu, då skulle det bara gå dåligt efter en stund så vi sa tack och hej och skrittade av. Pratade lite med Miriam och Wille (hennes son, sötpojk!) sedan gick jag och tog av tränset och sadeln och borstade henne, borstade även ur manen och svansen riktigt också fick hon godis - gott, sa hon då!
Tog ut henne i hagen på nedersidan och så fort jag släppte henne vare iväg i full fart till kompisarna som stod på översidan, haha också fem meter bort från mig tvärstannar hon, tar en tugga gräs och brakar iväg igen! Toktjej.
Mös lite med Charlie innan mamma och pappa kom, sötvovvas!
Ska förresten se om jag kan typ duscha henne någon dag, dammig tjej ska ni veta haha, och sen fläta manen. Attans vad vacker hon skulle bli när man tar ut dem♥

Det svåraste med Ella kommer bli att man måste vara så lugn och försiktig. Eller lugn kan jag vara, men jag vill gärna "fiffla" lite med bettet eller något sånt, vet inte hur jag ska förklara, men det tycker hon inte om. När hon väl går där vill hon helst vara ifred. Hon är känslig, lilla damen :)


(Ni kan ju ignorera min min på sista bilden, haha..)

Vissa kanske undrar över Picca, hur det blir med honom när jag har Ella och över alla depptexter. Well, jag kan inte säga så  mycket, jag har ju självt inte fått det sagt till mig.

Kommentarer
Postat av: Bea

Så roligt =) om det sista så tycker jag att du ska gå vidare till en häst som du kan få ut mer av. Annars får du nog bara lida ännu mer =/

2011-07-14 @ 22:37:41
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0