Ella 27/7

Red ju tjejen igår somsagt. Red ju med nya sadeln och det var väldigt skönt. Iaf, sessan var någorlunda lugn, lugnare än vanligt iaf. Dock fick hon några ryck i traven ibland och lyssnade inte på mig, tog tag i bettet osv. Men vi red mest på volt, provade lite skänkelvikning och försökte trava lugnt. Jag är ganska nöjd, för det var den bästa gången hittills! På slutet när jag skulle skritta av så släppte jag stigbyglarna så jag kunde sträcka på benen och då kände jag att jag ville pröva rida seriöst utan stigbyglar. Sagt och gjort, kortade tyglarna och hon var sååå fin då. Lite högre form än vanligt vilket fick henne att lyfta mer på benen, speciellt i traven. Travade lite på en volt runt Mattu och oj så fin och lugn hon blev. Kanske man ska rida utan stigbyglar varje gång? ;)
Red iaf ca. 50 minuter, sen duschade jag av henne där sadeln legat också fick hon beta en stund efter det innan vi släppte ut henne.
Jag och Ella, kommer fler bilder senare. Har dock inte fått alla än. (haha, ni behöver inte kommentera matchningen. Miriam har inte köpt schabrak än så jag tog det som fanns i stallet = ett gult...)

Efter att vi sagt hejdå till Miriam så gick vi vidare mot Ghetto. Skulle se om det fanns en ridväg dit så vi gick bakvägen, vilket tog kanske 25 minuter? Så jävla dryg backe i början också. Aja, vi hittade dit. Fast hade vi gått riktiga vägen hade det typ tagit 5 minuter, haha ..
Jaja, Mattu red Ghetto på plan och jag fotade + filmade henne. De var riktigt kul att se dem, och än fast jag aldrig sett dem förut så vet jag att de verkligen jobbat som bara den och utvecklats enormt!
Sen skrittade hon ut och jag gick brevid, hästen var lugn så jag hann med, fast på hemvägen var det speeeed så jag hamnade lite (läs MYCKET) efter, haha.
Halv sex var jag hemma iaf, då duschade jag, åt och sedan vid sju kom morfars, gammelmormor och morbror och åt langos!
Mattu och Ghetto! (tog bilden från din blogg, hoppas det är ok!)

Alla foton på mig och ella är iaf tagna av Matilda Sjöblom :)

Kommentarer
Postat av: matilda

hihi ja det är klart, det är ju trots allt du som tagit den ^^ haha, den där bilden är nästan perfek, ma kunde ju önska att det såg ut så jämt ;)

2011-07-28 @ 12:39:20
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0