Ellatjejen!

Idag då? Idag klev jag upp halv nio typ, sen for vi till Sidensjö halv tio. Var på loppisen och sålde till halv ett, då skjutsade mormor/morfar mig till Mia också fick jag fika medans vi kollade runt på lite sadlar och schabrak osv. Efter det hämtade Mia Ella medans jag gick och bytte om. Innan vi fixade henne så "tränade" vi lite vid presseningen som är precis bakom där jag står och gör iordning henne och hon är typ livrädd för den så ja. Men hon gjorde framsteg, hon snusa på den iaf. Dutti cheeeej! Iaf, fixade henne sen gick jag till ridplan och red. Hon var väldigt irriterad på alla insekter, värsta svärmen runt huvudet/halsen :(
Vi gjorde inte så mycket, skrittade mest. Sen på slutet travade jag på kortsidan av också skrittade jag en volt, trav på kortsidan osv. Hon var hur duktig som helst! Sjukt att man kan göra framsteg efter att man ridit tre gånger, haha. Red bara en halvtimme, tyckte det räckte eftersom hon som sagt inte blivit riden på länge också har jag ridit henne tre gånger i veckan, vill ju inte att det ska bli från 0 till 100 direkt.
När jag skulle ta av henne grejerna kom Mia och sa att det var en tjej som skulle komma och rida så hon skulle få rida Ella (var egentligen ingen barnridning för det hade regnat). Så då tjäna man ju en tjuga, haha. Sen fick hon hjälpa mig och borsta och så, och när jag fråga hon bah, "Vad snälla ni är här!" Jag bah, vaa? *paff* Haha, så söt :)
Inga bilder från idag, tyvääär. Ellabellatjejeeen. ♥

Kommentarer
Postat av: Alexandra

fin blogg

2011-07-16 @ 21:54:46
URL: http://gogirl.devote.se
Postat av: Bea

Kul att det går framåt =)Helt rätt val enligt mig att inte gå på för hårt i början =)

2011-07-17 @ 22:20:41
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0