Piccabbo 1/6

Planen för dagen blev ganska bra ändrad, haha. Red inte alls som jag sa att jag skulle göra, så typiskt mig.
Men med sadel red jag iaf, och det var ovant, har inte ridit med den där sadel eller med sadel alls på han på ca. 5 månader så det kändes ganska konstigt.
Hästen var pigg som satan så jag skritta fram i 5 minuter, tog tyglarna och skrittade ett tag sen travade vi runt lite. Han kändes inte så fokuserad men jag orkade inte bry mig, kände att jag bara ville ha en dag utan krav med honom, bara skojja runt lite.
Red ca. 30 minuter sen hoppade jag av och gick runt en stund, tog in honom i stallet och tog på honom repgrimman också gick vi ut till planen igen. Tog loss grimskaftet så han fick gå runt lite, eller ja han fick fälja efter mig haha söten. Och jag släppte han endast för att jag vet att han inte springer runt som en tok om man släpper han , han är lite tråkig men idag var det bara skönt för jag ville bara se hur bra han lyssnade på mig utan att jag höll i han, typ. Så vi strosade runt där och fintade lite, mös och var fotomodeller ;)

Efter det fick han beta och äta sin mat, sen tvättade jag benen på honom också fick han gå ut igen!
Ganska nöjd med dagen men jag fick inte rätt känsla endoo .. Ska höra med Erica om jag kanske får ta honom någon dag innan jag far, om det är ok för henne.

Bilder kommer iaf, men jag måste köpa någon sak för sladden funkar inte, men den ska jag köpa imorgon så. Förresten så har jag sommarlov nu, awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0