"Tiden läker alla sår"

Bara en sak som jag kom att tänka på nu, detta kommer kanske bli rörigt men det är värt ett försök.
Alla har nog någngång hört uttrycket "Tiden läker alla sår", det har jag. Många gånger. Och jag har trott på det. Att bara jag låter tiden gå så försvinner allt. Det stora såret försvinner med tiden. Men är det verkligen så? Och hur lång är den där "tiden".
För det är precis som fysiskt, såren läker men är det stort försvinner det inte. Det försvinner aldrig. För kvar blir ju det där synliga ärret. Och det är precis likadant inuti. Det läker aldrig helt.
När ärret väl är där så räcker det med att någon ska snudda vid det ämnet för att det ska slitas upp lite, precis som att om man har ett "riktigt" ärr kan det ju gå upp. Typ.

Det jag försöker komma fram till är att "Tiden läker alla sår" är ett obetydligt uttryck. Iaf för mig. Det hjälper inte. Än hur lång tid det går. Nu kan jag ju inte tala för alla, men jag vet iaf några som säkert skulle hålla med mig.
Tiden läker alla sår, men ärren finns kvar. Förevigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0