Alne vs ÖOR

Ja, Julia tyckte att jag skulle skriva om vad jag tycker om Alne jämfört med ÖOR. Har faktiskt tänkt på det förr så varför inte!

Jag tycker om ÖOR, det har jag alltid gjort och det kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta men nu när vi bytt stall så måste jag erkänna att Alne är så mycket trevligare. På ÖOR är det massa skitsnack hela tiden. Privatryttarna snackar skit om privatryttarna. Ridskoleryttarna snackar skit om allt. Ja, ni kan ju föreställa er hur det blir i ett stall med ca. 400-500 tjejer. Alla tittar snett. Viskar bakom ryggen på en. Det är inte så att man kan komma och berätta vad man gjort fel, nej. När man själv får reda på det har redan alla andra fått veta det. Iaf, jag känner att jag inte riktigt kan vara helt säker på allt jag kommer skriva om Alne eftersom jag inte vart där så mycket men ja. På Alne är alla så hjälpsamma, alla hälsar och pratar med en. Inga sura miner där inte!

Själva stallet då? Där måste Alne få ett stort +. Det finns seriöst inget mysigare stall! Jag kan inte förklara, kan ta bilder någon dag. Julia och jag kan göra en videblogg om stallet på onsdag? Haha.
ÖOR är också ett fint stall, ganska iaf. Lilla stallet på ÖOR är hur mysigt som helst.

Ridhus? Alne har inget, där har vi bara en stor paddock. Den räcker tycker jag, bra för hästarna att få vara ute ju. Men ÖOR har ju ett ridhus. Det gillas. Fast det finns minus med det. Vill man hinna rida innan lektionerna är det innan fyra eller fem som gäller, stress? Oja. Ska man hinna efter är det runt nio, inte särskilt kul det heller. Men jag gillar det ändå! Känns som jag bara tar negativa saker om ÖOR men ..

Alne har en toa, fast den är typ sönder? Haha. Stort minus, man typ kissa på sig... ÖOR har typ fyra toaletter, plus. Sen har ÖOR en cafeteria så man kan köpa saker, det är najs. Alne har ett fikarum och det är mysigare faktiskt!

Ja, vad mer? Hmm ... Kommer inte på mer. Ba fråga om ni vill veta något! :)





Kommentarer
Postat av: vicky ♥

SV; men orkar inte läsa, jobbigt :o

2011-03-19 @ 22:54:08
URL: http://vickybysweden.blogg.se/
Postat av: evelina

om jag får säga tycker jag inte att dom går att jämföra (jaa jag har varit på alne) eftersom ÖOR är en så mycket större anläggning som har en helt annan verksamhet än alne.

Men du har rätt i att tycka vad du vill jag säg ju ba va jag tyck ;) kramisar

2011-03-20 @ 18:13:54
URL: http://evelinasjodinn.blogg.se/
Postat av: Bea

har du planer så att tävla Piccabbo senare?

2011-03-20 @ 19:24:49
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: wilma

toan funkar nu typ! fast det går inte att spola, men man kan ta vatten och hälla på så att det försvinner

2011-03-23 @ 21:01:52
URL: http://wilmashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0