en bra dag, en vanlig dag..

Har tyvärr inte haft tid att sitta vi datorn men nu så!
Få se .. I torsdags ja, det var en grym kväll. Kom till stallet & letade upp erica, fixade hö också visade hon mig vars kärror och så fanns, sen hämtade jag borstarna och allt de också hämtade vi in hästen. Han är så dryg nu att leda in, han har fortfarande inte riktigt vant sig och är lite stressad så jao. På öor gick han typ "lös" ut ibland, haha, nu typ bah "haaaa, jagvillspringanuuuu" nejmen ja! Fixade han och sen gick jag ut på plan och red , gick piss först men sen kom erica ut också red jag för henne, hästen har aldrig gått så bra då jag ridit, usch va jag älskar han! Skrittade mest, tränade på att ställa & ha låg form, gick på åttor, gjorde massa halter och tränade mest på att jag behövde hålla koll på mina ytterhjälper. Det var typ "ytterskänkel, agnes, ytterskänkel ... bra släpp efter, ytterskänkeln agnes!" hahah, men det ska nog bli bra!
Sen igår, kom te stallet runt sex, mockade och fixade hö, tog fram alla saker och så gick jag och Julia ut och hämtade hästen. De hade sprängt tråden så han gick med alla andra menmen, roligare för han så han får gå kvar där tror jag. Borstade och när jag kom till vänster bakben såg jag hur han vita strumpa var alldeles röd, usch, letade efter sår och hittade ett längre upp på benet som fortfarande blödde. Hämtade vatten och tvättade av det och sen smorde jag på jodopax. Som tur var det bara ytligt, men jag sket i att rida och gick lite på plan istället så han fick röra på sig iaf. Typiskt han.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0