Dag 3

Min största rädsla inom hästsport.

Min största rädsla inom ridsporten har inget med ridning att göra, jag är inte direkt rädd när jag väl sitter på. Då är det ingen mening att syssla med ridning ju! Nej, min största rädsla är att något ska hända Piccabbo. Det har ju hänt mycket redan och jag blir alltid lika rädd än om det inte märks. Oftast reagerar jag med "Knashäst, vad har du nu gjort?" när jag upptäcker något sår osv. när andra folk är med och jag kan också skriva så här. Men känslan inuti mig. En gång red jag och skulle köra cavaletti för första gången också var han halt (märkte det då jag började trava) och när jag gick ut började jag storgrina, den rädslan och ångesten jag kände då .. Och allt annat som hänt, alltid samma ständiga oro. Nej, nog om det!
Något annat jag tycker är obehagligt är att ta in hästar från hagen om jag aldrig lett dem, träffat dem, sett någon hålla på med dem osv. För man vet ju aldrig hur de ska reagera och jag oroar mig alltid över att de ska bli rädd och slita sig och springa iväg eller göra sig illa. Pinsamt läge isf!
Fast det var inte direkt någon rädsla? Hehe, hoppas ni förstår något av det här. ;)


Kommentarer
Postat av: frida

Hej! Jag har en hästblogg där jag skriver om min ponny Emigrant som är 4 år, vi siktar mot att komma ut på dressyr och hopp banorna. Jag bloggar om lite annat mot vad andra gör och lägger alltid ut mycket bilder. Ha det bra/ Frida

2011-05-03 @ 19:29:33
URL: http://http://hankallasemi.blogg.se
Postat av: Sandra

Vad kul att du är med :D skriver ikv när jag utsett vinnaren! :D

2011-05-04 @ 10:30:53
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0