Durum 24/5

Red Durum idag, lillbebisen. Det gick hyffsat iaf, han tror ju fortfarande att han är en lite bebis så han är väldigt okoncentrerad och bah "åh, titta där! och där! men vad är deeeeeeeeeet???" ja, ni förstår. Och jag var så himla irriterad på han innan jag satt upp för att när jag skulle göra iordning han hitta han höstrån och stod och slog med frambenen för att få fram det och självklart lyckas han ladda på min fot, mitt på dör jag inte har något stålhätta. Klumpiga häst!
Ida var sjuk så vi hade Pernilla, vi körde framdelsvändningar och skänkelvikning. Framdelsvändningarna och galoppen gick helt åt skogen, men traven och skänkelvikningarna funkade hyffsat, förutom att han är skumpig som fan och jag spände magen till 1000 så jag har hur ont som helst haha ...
Pernilla sa sedan att han är en sådan häst som man måste aktivera hela tiden annars blir han så himla "bebis" så det ska jag tänka på mer till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0