Piccabbo 4 maj



Lovade ju som sagt att skriva om igår. Men först ska jag bara säga att "Dag 5" kommer om ett tag, det är vad jag har i min ryktlåda och jag vill ha en bild på den först, viktigt förstår ni! ;)

När jag och Julia kom till Alne så bytte jag om och sen så hämtade vi hästarna. Borstade och så. Sen är Piccas gamla träns söndert och han har två nya vilket inte jag hade den blekaste om. Frågade Erica vilket jag skulle ta men hon svarade inte så jag tog det bruna eftersom det var pessoat på det svarta och hon sa förr att jag inte skulle ha det bettet. Satte fast det tredelade och tränsade, fick lov att tränsa om 3 gånger för bettet satt för "hårt" och jag ville inte dra över öronen då för han tycker inte om det. Sen när vi kom ut på plan fick jag sms av Erica "Ta det svart :)". Suck, fick springa in och hämta det då och tränsa om på plan, tur han är så snäll!

Skrittade fram i några minuter, sen travade jag ett tag. Han var ganska mjuk och lugn, och sjukt fin på rakt spår. Duktig häst! När vi ridit i 20 minuter skrittade vi på trottoaren. Efter ett tag kom det massa cyklar och  eftersom Sudden är rädd för cyklar så hoppade vi av, för jag ville inte sitta på Picca om Sudden blir rädd då Picca lika gärna kan flyga i luften p.g.a det! Sen gick vi en bra bit, Piccabbo ville gå fort så jag fick mig lite träning också. Men vi gick inte så fort hela vägen, han fick lov att anpassa sig efter mig också vilket han tyckte var skittråkigt, hihi ;)

Blev ingen NH och ingen skåpstädning .. Såååå typiskt mig att inte göra det jag säger, suck.
Hade tänkt fråga Erica om jag kunde ta han imorgon för Julia skulle typ ha Sudden egentligen men nu ska hon inte det, så jag tror inte det blir något med det :(







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0