Gårdagens löshoppning.

Ja, vad ska man säga? Ella är one of a kind. Helt klart.

Julia och jag kom dit exakt samtidigt, vi svängde in på gården efter henne ;) Hon hade med sig sin dotter, hon är så söt! Vi mockade först, Julia hämtade hästarna. Borstade och gick sedan ut och plockade fram hinder och satte upp stolpar och rep.

Vi började med Ella, hon var övertaggad när jag gick runt med henne på banan. Kände på mig att hon skulle explodera när som helst, och jag hade då rätt. Släppte henne och kröp under tråden så att jag stod inne och Ella flög iväg i en rad av bocksprång. 
Kan ju även säga direkt att vi inte fick henne över några hinder, satte inte ens upp bommarna. Något har ju hänt med henne förr, för hon är så .. Jag vet inte. Nästan som om att hon förväntar sig att man ska vara hård mot henne. Ryta åt henne och slå henne. Men det är ju det man inte kan, hon är så känslig i psyket så det funkar inte.

Jaja, vi bestämde oss at vi skulle få henne att skritta ett varv LUGNT runt ridbanan, lös. Vilket gick sådär. Vi gav oss tillslut och hämtade Matrix istället..
Och en sak till, hon är så duktig. Jag prövade lite inkallningar och så fort jag hukade mig ner så kom hon, min fina tjej! ♥

Matrix var jätteduktig iaf & han tyckte det var sjukt kul! Han hoppade grymt bra tyck jag, med lite träning blir han nog en fin hopphäst - Bara att börja hoppträna Julia ;)



Kommentarer
Postat av: malin

sv; okidoki! du kan väl hänga med på stallet också? fotaa maybe?

2011-11-02 @ 16:15:31
URL: http://nalmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0